Ben bir McDonnell Douglas DC-9-10 um ve aşağıda size hikayemi sunuyorum.
Ocak 1966'da Amerika Birleşik Devletleri Long Beach'de 47048/35 seri no ile ve 2 adet Pratt & Whitney JT8D motoruyla McDonnell Douglas DC-9-10 olarak üretildim.
Temmuz 1966 da N8964 kuyruk adıyla tescil edilerek Continental Air Lines'a kiralandım.
Ağustos 1967 de Türk Hava Yolları'nın siparişi olan McDonnell Douglas DC-9 uçaklarının üretimi tamamlanıncaya kadar Türk Hava Yollarına kiralandım ve TC-JAA kuyruk adıyla tescil edildim.
Türk Havacılığı Blog'u sahibi ve yazarı Naci Püskülcü, benimle çalışma fırsatı buldu ve benimle defalarca uçtu. Yukarıdaki fotoğraf Nisan 1973 de İzmir Çiğli'de çekildi.
Mayıs 1973 de Aeromexico'ya kiralanarak, XA-DEV kuyruk adıyla tescil edildim. Aeromexico'da uçarken, burnuma yazılmış TOPKAPI yazısı halen okunur durumda idi.
Nisan 1975 de AVENSA'ya kiralanarak YV-52C kuyruk adıyla tescil edildim.
Ağustos 1976 da bu defa Birleşik Kıralıkdaydım ve British Midland'a kiralanarak N65358 kuyruk adıyla tescil edildim.
Mart 1993 da Inter'e (Intercontinental de Aviación) kiralanarak HK-3827X kuyruk adıyla tescil edildim.
Haziran 2004 de ekonomik ömrümü doldurduğum ve daha modern hemcinslerim üretildiği için, havada geçen 38 yıldan sonra Kolombiya'nın başkenti Bogota'da Bogota El Dorado BOG/SKBO havaalanında depolandım.
Hurda olarak parçalanmayı beklerken Mayıs 2015 de Kolombiya'da "Mayday Restaurant Mayday (Restaurante Bar Temático Mayday) Manizales Colombia" Restaurant/Bar oldum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder