Transall Fransız Aerospatiale ve Alman MBB firmaları tarafından müştereken üretilmiştir. İlk C-160 uçuşu 1963’de olmuştur. Üretim 1972’de sona ermiştir ancak Fransa’da 1977 yılında C-160’ların imalatı tekrar başlatılmıştır.
C-160 Transall’lar Fransa, Almanya, Türkiye ve Güney
Afrika Birliği tarafından kullanılmaktadır. Kargo ve askeri birlik taşıma
yeteneklerine ilaveten paraşütçü uygulamaları için son derce elverişli
olduklarını Türk Silahlı Kuvvetleri’nin Kıbrıs Barış Harekatı’nda
ispatlamışlardır.
20 adet Transall C-160D milli bütçeden sağlanan
kaynaklarla Almanya’dan satın alınmıştır. İlk iki uçak Haziran 1971’de gelmiş,
bakiye de aynı ay içinde tamamlanmıştır. Gelen uçaklar Kayseri-Erkilet’deki
225.Filo’ya tahsis edilmiştir (Bu filonun adı bilahare 221. olarak
değiştirilmiştir).Bir adedi yerdeyken yanarak tahrip olmuştur. Şu anda 19 adedi
faal durumdadır.
Mürettebat: 4,
Motorlar: 2 x turbo-prop MAN/Rolls Royce Tyne RTy 20
turboprop,
Motor gücü: 4485kW,
Kanat açıklığı: 40.0m,
Uzunluk: 32.1m,
Yükseklik: 11.7m,
Kanat alanı: 160.0m2,
Kalkış ağırlığı: 44.200-49.100kg,
Boş ağırlğı: 27.113kg,
Azami hız: 535km/h,
Seyir hız: 495km/h,
Tavan: 8500m,
Azami yükle menzil: 4850km
Yük: 93 yolcu veya 62 sedyeli veya 61 paraşütçü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder