17 Ağustos 2013 Cumartesi

C-160D “TRANSALL”


Transall Fransız Aerospatiale ve Alman MBB firmaları tarafından müştereken üretilmiştir. İlk C-160 uçuşu 1963’de olmuştur. Üretim 1972’de sona ermiştir ancak Fransa’da 1977 yılında C-160’ların imalatı tekrar başlatılmıştır.

C-160 Transall’lar Fransa, Almanya, Türkiye ve Güney Afrika Birliği tarafından kullanılmaktadır. Kargo ve askeri birlik taşıma yeteneklerine ilaveten paraşütçü uygulamaları için son derce elverişli olduklarını Türk Silahlı Kuvvetleri’nin Kıbrıs Barış Harekatı’nda ispatlamışlardır.

20 adet Transall C-160D milli bütçeden sağlanan kaynaklarla Almanya’dan satın alınmıştır. İlk iki uçak Haziran 1971’de gelmiş, bakiye de aynı ay içinde tamamlanmıştır. Gelen uçaklar Kayseri-Erkilet’deki 225.Filo’ya tahsis edilmiştir (Bu filonun adı bilahare 221. olarak değiştirilmiştir).Bir adedi yerdeyken yanarak tahrip olmuştur. Şu anda 19 adedi faal durumdadır.

Mürettebat: 4,
Motorlar: 2 x turbo-prop MAN/Rolls Royce Tyne RTy 20 turboprop,
Motor gücü: 4485kW,
Kanat açıklığı: 40.0m,
Uzunluk: 32.1m,
Yükseklik: 11.7m,
Kanat alanı: 160.0m2,
Kalkış ağırlığı: 44.200-49.100kg,
Boş ağırlğı: 27.113kg,
Azami hız: 535km/h,
Seyir hız: 495km/h,
Tavan: 8500m,
Azami yükle menzil: 4850km
Yük: 93 yolcu veya 62 sedyeli veya 61 paraşütçü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder