29 Ağustos 2013 Perşembe

29 Ağustos 2013; 2006'da kavramsal tasarımı onaylanarak TAI tarafından üretim süreci başlatılan ve Türkiye'nin ilk özgün ürünü olarak nitelendirilen “Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı” “HÜRKUŞ” 7yıllık tasarım, üretim ve deneme sonrası nihayet semalarımızda.

 
2006'da kavramsal tasarımı onaylanarak TAI tarafından üretim süreci başlatılan ve Türkiye'nin ilk özgün ürünü olarak nitelendirilen “Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı” “HÜRKUŞ” 7yıllık tasarım, üretim ve deneme sonrası nihayet semalarımızda.

Vecihi HÜRKUŞ’a izafeten “HÜRKUŞ”  adı verilen “Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı”; gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahiptir. Uçak ayrıca, genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer ve formasyon eğitim aşamalarını gerçekleştirebilme özelliklerini de taşımaktır. HÜRKUŞ, standart uçak sistemlerinin yanı sıra, kabin basınçlandırma, fırlatma sistemi, uçak üzeri oksijen üretimi sistemine (OBOGS) de sahip bulunmaktadır.

TEKNİK ÖZELLİKLER:

Maksimum seyir hızı 574 km/saat
Maksimum tırmanma hızı 4.370 ft/dakika (22 m/s)
Azami servis irtifası 34.700 ft (10577 m)
Havada kalma süresi 4 saat 15 dakika
Maksimum menzil 1478 kilometre
Kalkış mesafesi 489 metre
İniş mesafesi 593 metre



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder