17 Ekim 2014 Cuma
18 Ekim 1913 Belkıs Şevket Hanım ve Uçaktan Atılan Kartlar
Belkıs Şevket Hanım, tek motorlu üstü açık tayyaresi ile İstanbul üzerinde uçarak, Osmanlı Mudafaa-i Hukuk-u Nisvan Derneği (Osmanlı Kadınının Hakkını Savunma Derneği) ne ait reklam kartlarını havadan attı.
17 Eylül 2014 Çarşamba
HAVA MUHAREBESİNDE UÇAK DÜŞÜREN İLK TÜRK PİLOTU
30 Kasım 1915 günü, Üsteğmen Ali Rıza, Teğmen Orhan ile beraber,
Çanakkale girişinde karaya oturmuş bulunan bir düşman kruvazörüne taarruz etmekle
görevlendirildiler.
19 Ağustos 2014 Salı
TAYYARECİ MİTHAT BEY
1889 yılında İstanbul’da dünyaya gelen Mithat Nuri Bey,
1911 yılında Mühendishane-i Berri Hûmayun Mektebi’nden teğmen olarak mezun
oldu. Sultan Mehmet Reşat tarafından ‘Liyakat Madalyası’yla ödüllendirildikten
sonra da Paris’e Topçu Okulu’na gönderildi. Ancak, 1911 yılında Osmanlı Hava
Kuvvetleri’nin kuruluş çalışmaları sırasında Paris’e gelen Havacılık Teşkilatı
Komisyon Başkanı Süreyya Bey tarafından sınıfı değiştirildi ve Paris’teki
‘École Aéronautique’ Havacılık Okulu’na gönderildi. 1912’de bu okulu bitirdi.
Birinci Dünya Savaşı başlayınca, Osmanlı Devleti’nin müttefiki Almanya’ya
geçerek, Prusya Kraliyet Hava Kuvvetleri’nde görev aldı.
Tayyareci Mithat Bey, Birinci Dünya Savaşı sonrası
İstanbul’a döndüğünde, Ayastefanos (Yeşilköy) Tayyare Mektebi’nde eğitmen
olarak görev aldı. Burada, sonradan Kurtuluş Savaşı sırasında büyük
yararlılıklar gösterecek gözü pek, başarılı genç pilotlar yetiştirdi. Uçuş
öğretmenliği yaptığı dönemlerde Mithat Bey, Türk havacılık tarihindeki ilk
Türkçe teknik uçuculuk kitabı olan ‘Vasıta-i Tayyare’yi yazıp yayımladı.
Milli Mücadele için, Mithat Bey birkaç arkadaşıyla
beraber İstanbul’dan kaçıp, milli kuvvetlere katıldı. Ankara’ya ulaştı.
Mühendis olduğu için önce Ankara Silah Atölyesi’nde, sonra Eskişehir
Demiryolları Fabrikası bünyesinde kurulmuş olan Hafif Silah Tamirhanesi’nde
daha sonra da Kayseri Hava Ulaştırma Birliği’nde görev aldı. Kurtuluş
Savaşı’nda gösterdiği yararlılıklar nedeniyle İstiklâl Madalyası ile
onurlandırıldı.
22 Temmuz 2014 Salı
Yamaç Paraşütünde Türkiye rekoru
Albatros Sportif Havacılık Kulübü pilotlarından Gökhan
Çağlayan, Hakan Akçalar, Basat Okay, Muharrem Kılıç, Umut Yetiştiren, Dora
Köksal, Yunus Nedim Mehel, Volkan Gümüşkaya, Derviş Mahmutoğlu; 12 Temmuz 2014
günü Kahramanmaraş Narlı Kardelen
Tepe’sinden yamaç paraşütleri ile havalanarak, Mardin Kızıltepe’ye kadar 350
kilometre uçmak suretiyle Türkiye ve Avrupa rekoru kırdılar.
25 Haziran 2014 Çarşamba
HÜRKUŞ HALKA İLK GÖSTERİ UÇUŞUNU YAPTI
20-22 Haziran 2014 tarihleri arasında Cengiz Topel Deniz Hava Üs Komutanlığı’nda gerçekleşen kutlamalarda TUSAŞ'da Türk mühendisleri tarafından tasarlanan ve Türk teknisyenleri tarafından üretilen, temel eğitim uçağı “HÜRKUŞ” ilk kez görücüye çıktı.
20 Haziran 2014 tarihinde gerçekleşen tanıtım gösterisine başta Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu olmak üzere birçok sivil ve askeri yetkili katıldı.
HÜRKUŞ, Kocaeli’nde bulunan Kartepe Cengiz Topel Deniz Hava Üs Komutanlığı’na uçarak intikal etmesinin yanı sıra, 22 Haziran 2014 Pazar günü katılımcılar tarafından büyük beğeni ile izlenen bir uçuş gösterisi yaptı.
22 Mayıs 2014 Perşembe
BOEİNG KC-135R “STRATOTANKER”
KC-135 “Stratotanker”in ana görevi uzun menzilli bombardıman uçaklarının yakıt ikmalini sağlamaktır. Aynı zamandaUSAF, USN, USMC ve müttefik ülkelerin uçaklarına havada yakıt ikmali yapmakta görevleri dahilindedir. KC-135, 1950’lerin teknolojisine dayanan ve çok iyi tanınan Boeing 707 esas alınarak alınarak geliştirilmiştir.KC-135A’nın orijinal motorları da 1950’lerin turbojetleriydi. Ancak bu motorlar günümüzün yüksek yakıt tüketim verimi, azaltılmış hava kirliliği ve ses seviyelerine uymuyordu. Yeni CFM56 motorlarının montajı ile uçağın performansı arttırılmış ve yakıt sarfiyatı önemli ölçüde azaltılmıştır.
Daha sessiz ve verimi yüksek CFM56 motorları CFM International tarafından üretilmektedir. Bu firmanın ortakları Fransa’nın SNECMA ve ABD’nin General Electric firmalarıdır. Motor ileri teknoloji içeren, askeri notasyonu F108-CF-100 olan yüksek by-pass oranlı bir turbofandır. İlgili diğer geliştirmeler daha üstün görev yetenekleri ve bu meyanda azaltılmış yakıt sarfiyatıdır. Revize uçak KC-135R olarak adlandırılmıştır. KC-135R KC-135A’ya oranla yüzde 27 daha az yakıt tüketmektedir.
THKv uzun menzilli görevler için 1990’lı yılların başından itibaren tanker uçakları envanterine katmak düşüncesindeydi. Bu düşünce ABD ile 1994’de varılan anlaşma ile gerçekleşti. Başlangıçta iki KC-135R kiralık olarak USAF’tan alındı. Ancak satın alınan 7 uçağın gelmesinin başlaması ile bu uçaklar envanterden çıkarılıp iade edildi. Uçakların tamamı İncirlik’te konuşland ırılmış bulunan 101. Filo’ya tahsis edilmiştir.
Mürettebat/Crew: 4 - 5, motorlar/engines: 4 x CFM F-108-CF-100, itiş gücü/thrust: 4 x 98.4 kN, kanat açıklığı/wingspan: 39.88m, uzunluk/length: 39.26m, yükseklik/height:12.70m, boş ağırlık/empty weight: 54.000kg, azami kalkış ağırlığı/maximum take-off weight: 145.000kg, havada kalış süresi/airborne endurance: 8 ila/to 15 saat/hours, tavan/ceiling:15.000m, yolcu kapasitesi (gerektiğinde) / passanger capacity (only in case): 80
Daha sessiz ve verimi yüksek CFM56 motorları CFM International tarafından üretilmektedir. Bu firmanın ortakları Fransa’nın SNECMA ve ABD’nin General Electric firmalarıdır. Motor ileri teknoloji içeren, askeri notasyonu F108-CF-100 olan yüksek by-pass oranlı bir turbofandır. İlgili diğer geliştirmeler daha üstün görev yetenekleri ve bu meyanda azaltılmış yakıt sarfiyatıdır. Revize uçak KC-135R olarak adlandırılmıştır. KC-135R KC-135A’ya oranla yüzde 27 daha az yakıt tüketmektedir.
THKv uzun menzilli görevler için 1990’lı yılların başından itibaren tanker uçakları envanterine katmak düşüncesindeydi. Bu düşünce ABD ile 1994’de varılan anlaşma ile gerçekleşti. Başlangıçta iki KC-135R kiralık olarak USAF’tan alındı. Ancak satın alınan 7 uçağın gelmesinin başlaması ile bu uçaklar envanterden çıkarılıp iade edildi. Uçakların tamamı İncirlik’te konuşland ırılmış bulunan 101. Filo’ya tahsis edilmiştir.
Mürettebat/Crew: 4 - 5, motorlar/engines: 4 x CFM F-108-CF-100, itiş gücü/thrust: 4 x 98.4 kN, kanat açıklığı/wingspan: 39.88m, uzunluk/length: 39.26m, yükseklik/height:12.70m, boş ağırlık/empty weight: 54.000kg, azami kalkış ağırlığı/maximum take-off weight: 145.000kg, havada kalış süresi/airborne endurance: 8 ila/to 15 saat/hours, tavan/ceiling:15.000m, yolcu kapasitesi (gerektiğinde) / passanger capacity (only in case): 80
27 Nisan 2014 Pazar
GRUMMAN GULFSTREAM-IV (USMASD C-20G)
Gulfstream IV her türlü hava şartlarında uçabilen, uzun
menzilli, yüksek hızlı ve uygun alanlar arasında durmaksızın (non-stop)
uçabilen bir iş jetidir. ABD’li Grumman Aerospace Corporation tarafından
üretilen bu uçak vektöryel itiş değiştiricilere sahip iki adet Rolls Royce Tay
Mk.611-8 turbofan motorlara sahiptir. Kargo, yolcu veya her ikisinin karışımı
tarzında konfigüre edilebilirler. 1992 yılında THKv yaşlanmış Vickers
Viscount’ların yerine uçak almayı kararlaştırılmış ve bu görev için bir adet
Gulfstream IV alınmıştır. Aynı yıl içinde gelen uçak, komuta kontrol uçağı
olarak 224. Filo’ya tahsis edilmiştir.
Mürettebat/Crew: 2 (servis personeli hariç/excluding
service personel), motorlar/engines: 2 x Rolls Royce Tay Mk.611-8 Turbofan, kanat açıklığı/wingspan: 23.66m,
uzunluk/length: 26.84m, yükseklik/height: 7.43m, boş ağırlığı/empty weight:
19.662kg, azami kalkış ağırlığı/maximum take-off weight: 33.086kg, azami
hızı/maximum speed: Mach 0.88, havada kalış süresi/airborne endurance: 9
saat/hrs, tavanı/ceiling:13.680m, yolcu/passengers: 21 (mürettebat
dahil/including crew)
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)