24 Ocak 2016 Pazar

30 OCAK 1921 NAFİZ KOTAN UÇAK BAĞIŞI İÇİN ATATÜRK'E TELGRAF ÇEKTİ



30 Ocak 1921 İnebolu

Büyük Millet Meclisi Reisi Mustafa Kemal Paşa Hazretlerine;

İtalya’dan satın aldığım ve buraya getirmeye muvaffak olduğum tayyareler uçarak bugün geldi. Orduya namıma teberru ediyorum. Kabulünü istirham ederim Ayrıca düşman üzerine ilk bombayı atacak zata iki yüz lira nakti mükafat takdim edeceğim. Milletimizin istikbalinin selamete visalini ve muvaffakiyetini Cenab-ı Hak’tan temenni eder, hürmetle ellerinizden öperim.

Erzurumlu Hacı Ahmedzade Nafiz”

25 OCAK 1925 VECİHİ HÜRKUŞ, KENDİ TASARLADIĞI VECİHİ K VI ADLI UÇAĞI İLE İLK UÇUŞUNU YAPTI.


VECİHİ K VI Karakteristik Özellikleri:

Tipi: Keşif
Mürettebatı: 2 Pilot
Motoru: Daimler Benz 3
Motor Gücü: 200 HP
Azami Hız: 207 km/s
İniş Hızı: 83 km/s
Boş Ağırlığı: 830 kg
Azami Kalkış Ağırlığı: 1270 kg
Kanat Açıklığı: 11,70 m
Kanat Alanı: 31,80 m
Uzunluğu: 7,61 m
Yüksekliği: 3,0 m

15 Aralık 2015 Salı

29 EKİM 1913 MARMARA DENİZİNİ İLK DEFA GEÇEN HAVACILARIMIZ


Balkan Savaşı sona erince Edirne ve Kırklareli'nde bulunan uçak müfrezeleri Yeşilköy’e dönmeye başladı. Yzb. Salim (İlkuçan) da Rasıt Kur. Yzb. Kemal ile birlikte 29 Ekim 1913’te Yeşilköy’e dönmek üzere Kırklareli’nden havalandı. Hava kapalı ve alçak bulutlu olduğundan 15 derecelik bir pusula sapmasıyla Marmara denizini aşarak Manyas yakınlarına indi.Yakın bir köyde geceledikten sonra Bandırma’ya geçen Salim ve Kemal Beyler, oradan da 102 km. uzaklıktaki Yeşilköy'e uçarak, ilkinde bilmeden geçtikleri Marmara denizini bir gün arayla bu kez bilerek geçme başarısını gösterdiler.

Kaynak:http://www.hvkk.tsk.tr/

26 Kasım 2015 Perşembe

KURTULUŞ SAVAŞINDA HAVACILIĞIMIZ


Mondros ateşkes anlaşmasından sonra, Türk yurdu parça parça işgal edilmeye başlandığı gibi Yeşilköy Havaalanı da işgal güçlerinin denetimi altına girmişti. Burada toplanmış olan Türk Tayyare Bölüklerinin uçuşları engellendi ve meydanı boşaltmaları istendi. Personel ve uçaklar Maltepe civarındaki bir düzlüğe taşındılar. Burası çok küçük olduğu için artık uçuşlar yapılamıyordu. Bunun dışında Konya ve Kars'ta da savaştan kalma uçaklar ve bir kısım hava birlikleri vardı. Kurtuluş Savaşı'nın başlaması ve 23 Nisan 1920 de Ankara'da TBMM hükümeti kurulduktan sonra özellikle Maltepe'den Anadolu'ya uçak ve personelin kaçış girişimleri olduysa da bunlar başarılı olamadı.

Haziran 1920 de bu girişimlerden sonra meydanı basan İngilizler tüm uçakları kırdılar ve malzemeyi tahrip ettiler. Bundan sonra havacılar peyderpey Anadolu'ya kaçarak Konya'da toplanmaya başladılar. Burada bulunan uçakların onarılması suretiyle 3-4 uçaklık bir Tayyare Bölüğü kuruldu ve Pilot Yüzbaşı Fazıl Bey'in emrine verildi. Kurtuluş Savaşı içerisinde Yunanlılardan ele geçirilen, İtalyanlardan gizlice sağlanan ve 1921 yılında yapılan Ankara anlaşmasından sonra Fransızların verdiği uçaklarla Türk havacıları harekata katıldılar ve çok başarılı keşif ve bombardıman uçuşları yaptılar.

Kaynak:http://www.hvkk.tsk.tr/

29 Ekim 2015 Perşembe

SAHİL GÜVENLİK HAVA KOMUTANLIĞI

Sahil Güvenlik Hava Komutanlığı; 23 Kasım 1992 tarihinde Kocaeli Cengiz TOPEL meydanında “ Sahil Güvenlik Deniz Hava Grup Komutanlığı” adı altında kuruldu. Genel Kurmay Başkanlığı tarafından 24 Aralık 1999 tarihinde onaylanan isim değişikliği ile, ”Sahil Güvenlik Hava Komutanlığı” adını aldı. Sahil Güvenlik Hava Komutanlığı, karargahını Cengiz Topel meydanından, 2 Şubat 2001 tarihinde İzmir Adnan Menderes Havalimanına nakletti.

Sahil Güvenlik Hava Komutanlığı, Komutanlık Karargahı ve Şubeleri, Sahil Güvenlik Helikopter Filosu, Sahil Güvenlik Uçak filosu, İkmal ve Bakım Komutanlık'larından oluşuyor.

Sahil Güvenlik Helikopter Filosu; İzmir, Samsun, Antalya, İzmit, Çorlu, Çanakkale ve Trabzon’da helikopter bulundurmaktadır.


Sahil Güvenlik Hava Komutanlığı envanterinde; CASA CN-235 Uçakları ile AB 412 Helikopterleri bulunmaktadır. 

CASA CN-235
Boyutlar (Boy-En-Draft) 21.35 M - 25.81 M - 8.17 M
Maksimum Kalkış Ağırlığı 16.500 Kg
Maksimum Sürat 230 KTS
Seyir Sürati 220 KTS
Havada Kalış Süresi 8 Saat
Maksimum Menzil 710 Dz. Mili
Servis Tavanı 25.000 Ft.

AB 412
Gövde uzunluğu: 17.12 metre
Eni: 2.84 metre
Rotor yarı çapı: 4.6 metre
Maksimum Kalkış Ağırlığı :5.398 Kg
Maksimum Kalkış Gücü : 1370 SHP
Maksimum Sürat:140 Knot
Seyir Sürati:122 Knot Havada Kalış Süresi: 2 saat 45 dakika
Maksimum Menzil: 250 Deniz Mili
Servis Tavanı:17.700 Feet

24 Ekim 2015 Cumartesi

DENİZ HAVA KOMUTANLIĞI



25 haziran 1914’de Deniz Teyyare Mektebinin kuruluşunun onaylandığı gün, Türk Deniz Havacılığının resmi olarak kurulduğu tarih kabul edilir.  

Türk Deniz Havacılığının ilk deniz havacı pilotu ve malesef ki ilk deniz havacı şehidimiz olan Mehmet Fethi Bey’dir. 2 bin190 liraya alınan ‘’Curtiss F-2’’ tipi Deniz Uçağı Türk Deniz Havacılığının ilk uçağıdır. Türk Deniz Havacılığı bünyesine katılan uçaklar, 1. Dünya Savaşı ve özellikle Çanakkale savaşı sırasında yaptığı keşif uçuşları ile üzerlerine düşen görevleri büyük bir özveriyle yerine getirdi.

Cumhuriyetin ilanına doğru Türk Deniz Havacılığı bünyesinde bulunan tüm uçaklar İzmir’de toplanarak 1.Deniz Teyyare Bölüğü teşkil edildi ve zaman içerisinde bünyesindeki uçaklar artmasıyla Tabur, Alay ve Tugay seviyesine kadar çıkarıldı. Ancak 2.Dünya Savaşı sonrası oluşan maddi sıkıntılar sonucu uçakların yenilenememesi sebebiyle 1947 yılında lağv edildi. 18 Ekim 1971’de 301. Filo ile Etimesgut/Ankara’da yeniden doğdu. Filo Kıbrıs Barış Harekâtı'na katılmasının ardından 14 Temmuz 1976’da Kocaeli/Cengiz Topel meydanına taşındı.

15 Ağustos 1972’de ise 351.Deniz Helikopter Filosu Güvercinlik/Ankara’da kuruldu. Bu filomuzda 19 Mayıs 1973’te Cengiz Topel Meydanına kaydırıldı. Her iki filonunda aynı mevkide konuşlandırılmasına müteakip 4 Ağustos 1976’da Deniz Hava Üs Komutanlığı, Donanma Komutanlığına bağlı olarak tesis edildi. AB-204, AB-212 Helikopterleri ve S-2A, S-2E  Uçakları ile güçlendirildi.

Kocaeli’nin Kartepe ilçesinde yer alan Cengiz Topel Üssü’nde konuşlu Deniz Hava Komutanlığı’nın bağlı birlikleri; 301nci Deniz Hava Filo Komutanlığı, 352nci Helikopter Filo Komutanlığı, Deniz Hava Eğitim Merkez Komutanlığı ve Deniz Hava Bakım Komutanlığı’ndan oluşmaktadır.

301. DENİZ HAVA FİLO KOMUTANLIĞI


301nci Deniz Hava Filo Komutanlığı, 18 Ekim 1971 tarihinde Etimesgut/Ankara’da kurulmuş ve 4 Ağustos 1972 tarihinden itibaren 6ncı Ana Jet Üs Komutanlığı/Bandırma’da faaliyetine devam etmiş, müteakiben 14 Temmuz 1976 tarihinde ise Kocaeli Cengiz Topel Meydanı’na konuşlanılmıştır.

Envanterinde; 7 Adet TB-20 (TCB-601/602/603/604/605/606 ve 607 kuyruk numaralı) ‘’Eğitim Uçağı’’,  6 Adet CN-235-100M  (TCB-651/652/653/654/655/656 kuyruk numaralı) Deniz Karakol Uçakları ve  2 Adet ATR-72/600 (TCB-701/702) Genel Maksat uçakları görev yapmaktadır.

TB-20 TRİNİDAD BAŞLANGIÇ EĞİTİM UÇAĞI


Mürettebat: 4 
Uzunluk: 7.71m 
Yükseklik: 2.85m 
Boş Ağırlık: 900 kg 
Azami Kalkış Ağırlığı: 1400 kg 
Azami Hız: 342 km/s 
Azami Menzil: 2056 km 
İrtifa: 20.000ft 
Güç Grubu: 186 kw Lycomming IO-540-C4 D5D Pistonlu

CN-235 DENİZ KARAKOL UÇAĞI


Boy : 21.40m (Görev teçhizatı ile MAD Anteni 24m üzerinde) 
Yükseklik :  8.18m 
Kanat Açıklığı : 25.81m 
İrtifa : 25.000ft 
Güç Grubu : 2x GE CT7-9C3 Turboprop 1750 shp 
MTOW(Maks. Kalkış Ağırlığı) : 16.5 Ton 
Maks. Hız : 450km/s


ATR-72 DENİZ KARAKOL UÇAĞI


Mürettebat: 7 
Uzunluk: 22.17m 
Yükseklik: 7.59m 
Boş Ağırlık: 14.900 kg 
Azami Kalkış Ağırlığı: 22.800 kg 
Azami Hız: 511 km/s 
Menzil: 1648m 
İrtifa: 25.000ft 
Güç Grubu: 2x2655 BG Pratt&Whitney PW127F turboprop